Implants pour donner un aspect métallique à un tatouage ?

Ici on traite de toutes les autres modifications corporelles.
/!\ Les jugements de valeurs n'y sont pas les bienvenus, même si certaines pratiques peuvent heurter ta sensibilité… /!\

Implants pour donner un aspect métallique à un tatouage ?

Messagepar Coin-coin le Canapin » Mar 8 Aoû 2017 01:03

Salut.
J'avais demandé à une copine tatoueuse s'il était possible de donner un effet un peu chromé à un tatouage avec genre de l'encre spéciale.
Elle m'a dit en gros "non".

En lisant Meet Tommy je suis tombé sur un passage intéressant d'un type qui s'est fait ses propres tatouages et implants :

To mention one more technique that I’ve done successfully — and a much less risky way to do this skin sculpturing, although way less effective — is the implantation of small particles. It isn’t as deep as a normal implant. What I did was insert a needle just below the epidermis, parallel to the skin surface. Either through the needle or after taking the needle out,I inserted small pieces of material in the skin. The technique is somewhere between tattooing ink and implantation, because the particles are larger than ink particles and therefore and create a small permanent bump in the skin, but are smaller than 3D-art implants and very near to the surface.The size of the particles is, for example 0.25mm diameter, or sometimes small rods.
The particles I used are tiny glass spheres, small nylon rods cut and rounded from nylon wire, pieces of glow in the dark plastic, and thin gold plate.

[…]

The gold plate is interesting as well, because it is at a very shallow depth and shines with reflecting light.
The shininess is obtained only if the gold is placed very high in the skin — just deep enough for it not grow out — and to prevent rejection by poking out it should be really thin, like gold leaf.
So far I could only make two small shiny dots this way.I made those five years ago and they seem completely stable. However, it is difficult to position the gold parallel to the skin at the right depth without folding it, but in principle it should be possible to use it to make a (somewhat) shiny surface in a tattoo, like a metallic sheen.
Perhaps it could be done by cutting open a thin layer of skin, placing the foil, and then closing it again.

Les photos qui accompagnent la page sont celles-ci :
http://tof.cx/images/2017/08/08/5f03a50 ... 432439.png
Je mets juste le lien parce que c'est pas exactement worksafe.
(source : http://www.zentastic.com/pdf/meet-tommy-ebook.pdf page 394)

Alors c'est en noir et blanc il n'y a pas d'indication des implants susdits… Mais on dirait qu'il y a un genre de reflet au niveau de l'anus de la femme à droite. Difficile d'en être certain.

Est-ce que vous avez déjà entendu parler de ce genre de technique ?
Coin-coin le Canapin

Investi

Genre: Non spécifié
Remercié: 1 fois

Retourner vers Scarification, implants, splits, ...